08 Mayis

Bugün Olaylar

Tarih Olay
1942 Rıza Nur'un haftalık Tanrıdağ dergisinin ilk sayısı yayımlandı.
1947 Ulvi Cemal Erkin, Prag'da Çek Filarmoni Orkestrasını yönetti.
1958 Yeni Gün gazetesi yazı işleri müdürü Erdoğan Tokatlı 34 gün yatmak üzere cezaevine girdi.
1958 Sıkıyönetim kararlarına uymadığı iddiasıyla Milliyet gazetesi 15 gün süreyle kapatıldı.
1961 Uluslararası Af Örgütü kuruldu.
1962 Türkiye'de 8 milyon gizli işsiz olduğu açıklandı.
1972 Bülent Ecevit listesinin Olağanüstü kongrede kazanması üzerine İsmet İnönü 33 yıl 4 ay 11 gün sonra Cumhuriyet Halk Partisi genel başkanlığından istifa etti.
1975 Anayasa Mahkemesi Devlet Güvenlik Mahkemeleri kuruluş yasasını iptal etti. Başbakan Süleyman Demirel "Devlet Güvenlik Mahkemeleri'ni derhal ve yeniden kurmak için teşebbüse geçeriz" dedi.
1981 Dostlar Tiyatrosu'nda Genco Erkal'ın oynadığı "Her Gün Yeni Baştan" adlı tek kişilik oyun yasaklandı.
1982 Bertolth Brecht'in, " Halkın Ekmeği" adlı şiir kitabı toplatıldı.
1984 Sanatçı Rahmi Saltuk, konserinde liste dışı türkü söylediği gerekçesiyle 3 ay hapis cezasına çarptırıldı.
1984 Türkiyeli parlamenterler 3 yıl aradan sonra tekrar Avrupa Konseyi'ne kabul edildi. Avrupa Konseyi Asamble Başkanı, "ancak izleme sürdürülecek" dedi.
1992 Son bir haftada bekaret kontrolüne gönderilen 8 kız öğrenciden ikisinin intihar ettiği açıklandı.
1993 Üç bin kişi Gökova termik santraline karşı eylem yaptı.
1997 Abdi İpekçi Uluslararası Dostluk ve Barış Ödülü kısa adı TÜRK-İŞ olan Türkiye İşçi Sendikaları Konfederasyonu'na verildi.
1886 Coca Cola, ABD'li kimyager ve eczacı John Styth Pemberton tarafından imal edildi.
2008 Vakit Gazetesi'nde 13 Şubat 2006 tarihinde "İşte O Üyeler" başlığı altında yayınlanan haber ve Danıştay 2. Dairesinin başkan ile 3 üyesinin fotoğraflarının yayınlanmasına ilişkin gazetenin sahibi Nuri Aykon ile Sorumlu Yazı İşleri müdürü Harun Aksoy hakkında " Danıştay üyelerini terör örgütlerine hedef göstermek", "bas ın yoluyla görevli memura hakaret" ve "devletin yargı organlarını aşağılamak" suçundan açılan dava sonuçlandı.Gazetenin sahibi 100 bin YTL, sorumlu yazı işleri müdürü 11 bin 572 YTL para cezasına çarptırıldı.

Gün Seç - İstediğin Günü Sorgula